Stresshantering – stresscoachning

Stressad, trött, glömsk, irriterad, uppgiven och kanske till och med ledsen?

Om du känner dig ständigt trött, glömsk, ofta irriterad, uppgiven eller ledsen och aldrig känner dig helt återhämtad, då är det dags att agera och ta kontroll över din stress. Då kan en stresscoach som hjälper till med stresshantering vara ett alternativ.

Generellt kan sägas att många upplever stress när de har för mycket att göra på jobbet, privat eller i skolan. Det kan också finnas för många sociala krav och förväntningar som vi har svårt att leva upp till. För många krävande uppgifter, när det oförutsägbara och okontrollerade inträffar som vi saknar kontroll över eller när vi upplever tillvaron meningslös – är också vanliga stressfaktorer.

Att du har hittat hit beror kanske på att du fått nog av att inte komma någon vart med ditt stressiga liv eller din hälsa. Du kanske är mitt uppe i en kris som stressar dig och inte vet hur du ska komma vidare. Eller lever du med sömnsvårigheter, har svårt att somna eller vaknar flera gånger på natten. Du har kanske kronisk smärta och inte vet hur du ska hitta vägar för att orka leva det liv du vill leva.

Du kanske har mindre stressproblem men är osäker på hur du ska göra för att få stopp på dem i tid, så att de inte växer sig större.

Oavsett hur din situation än ser ut just nu så finns det utvägar och alternativ.

Bryt dina mönster och sök stresshjälp

Jag erbjuder hjälp att hantera din stress. Stresshanteringen kan bestå av stresscoachning för att få tankar och känslor på rätt spår igen; att hitta vägar till återhämtning och en framåtgående riktning på det liv du vill leva.

Andra stresshanteringsmetoder kan vara: djupavslappning, andningsteknik och medveten närvaro. Dessa är till hjälp vid eventuella sömnproblem, för att få hjälp med smärtlindring, få bort eventuell ångest och inte minst för att få ditt liv i balans igen.

Det går även att kombinera stresscoachning med djupavslappnande klangmassage.

Läs mer här om hur du och jag arbetar tillsammans med stresscoachning

Boka ett första konsulterande samtal för stresshantering

Att hitta vägar till återhämtning och få sitt liv i balans är inte alltid så lätt att göra själv.  Då kan det vara bra att träffa en stresscoach och få prata ut om det som stressar dig och som gör att du mår dåligt. På så sätt får du perspektiv på din situation och ges möjlighet att stoppa stressproblematiken och ta tillbaka kontrollen över ditt liv igen.

Varm välkommen att kontakta mig för ett konsulterande samtal, där vi går igenom ditt mående och gör en stresskartläggning. Efter första samtalet beslutar du dig om du vill fortsätta att få stresscoachning eller om du väljer att fortsätta på egen hand.

Läs mer här om hur du och jag arbetar tillsammans med stresscoachning

Stresshantering är godkänt som skattefri friskvårdsförmån

All stresshantering och stresscoachning är godkänt som skattefri friskvårdsförmån och kan utnyttjas av dig som har en arbetsgivare som ger ut friskvårdsbidrag. (Jag finns med på Benify.)

Se bokning för stresshantering, priser och paket här

Mona Lundgren stresshantering andning stresscoach

Jag arbetar enligt följande grundprinciper:

Varje klient är en jämlike

Jag är din coach, inte din terapeut, och vi är jämlika. Du styr och jag sitter bredvid och vägleder dig. Tillsammans hittar vi lösningarna till dina stressproblem, vilka alltid för dig i riktningen framåt.

Fokus på framtiden

Vi utgår alltid från nuet och fokuserar på vad du vill åstadkomma framåt. Du lär dig stresshantering genom att bli uppmärksam på dina uppvarvare och stresshinder och hur du kan ändra på dessa. Det är också viktigt att du är medveten om att det största arbetet sker ute i din verklighet.  

Respekt och omtanke

En öppenhjärtig och fördomsfri inställning är grundpelaren i mitt arbete och i mitt förhållningssätt till mina klienter. Jag möter varje person och situation med respekt, omtanke och vänlighet.

Se bokning för stresshantering, priser och paket här

Läs mer här om hur vi arbetar tillsammans med stresscoachning

Var snäll mot dig själv. Ge din hjärna en stunds vila

Här nedan hittar du korta videos som kan hjälpa dig i din stresshantering genom att hitta hjärnvila och återhämtning i vardagen och som kan peppa dig att vara mer självsnäll.

Att lära sig slappna av och ta kontroll över sin andning är ett av de absolut snabbaste sätten för din hjärna att komma i återhämtningsläge. Klicka på videon ovan och testa att djupandas med näsan några minuter om dagen och ge din hjärna en välförtjänt vila. En enkel övning, som inte kräver mycket tid i den hektiska vardagen – andas måste du ju göra i alla fall! (2 min)
Att vara självsnäll är precis lika viktigt som att vara snäll och stöttande mot sina nära och kära. (46 sek)
Tips 1 på hur du ger dig själv hjärnvila i vardagen. (28 sek)
Tips 2 på hur du ger dig själv hjärnvila i vardagen. (29 sek)
Tips 3 på hur du ger dig själv hjärnvila i vardagen. (60 sek)
Tips 4 på hur du ger dig själv hjärnvila i vardagen. (32 sek)
Gör om dina måsten till vill och få mer energi. (47 sek)